skip to Main Content

Huisregels Mondcentrum Drunen

Je bezoek aan de praktijk

  • Onze praktijk is gevestigd aan de Tinie de Munnikstraat 3, tegenover het GCD (GezondheidsCentrum Drunen). Er is voldoende gratis parkeergelegenheid. Ook is er een bushalte naast de praktijk. Het pand is toegankelijk via een kleine trap en een lift. In de praktijk kun je gebruikmaken van de gratis WiFi, bij de balie kun je het wachtwoord vragen.
  • Je behandeling vindt uitsluitend plaats op afspraak.
  • We zien onze patiënten twee keer per jaar op gebitscontrole, mits anders afgesproken.
  • We willen continue preventieve zorg bieden. Daarom plannen we na ieder bezoek direct een afspraak voor je in bij de balie. Handig dus om altijd je agenda mee te nemen.
  • Kiespijn of spoed? Bel ons dan ruim voor 10:00 uur. Dan kunnen we je vaak dezelfde dag nog helpen. Is de praktijk gesloten? Dan hoor je op het antwoordapparaat het nummer van de dienstdoende tandarts.
  • Het is mogelijk dat een behandeling uitloopt, bijvoorbeeld als de tandarts een spoedbehandeling moet uitvoeren. Misschien zul je hierdoor even moeten wachten tot je aan de beurt bent. De uitlooptijd is op geen enkele manier op de medewerker te verhalen. Je kunt ons helpen uitloop te voorkomen, door 5 minuten voor je afspraak aanwezig te zijn.
  • Wij sturen ongeveer een week van tevoren een afspraak herinnering per e-mail. Dit is een gratis service die wij verlenen aan onze patiënten, waar geen rechten aan kunnen worden ontleend. Mocht het voorkomen dat je geen herinnering van ons ontvangt, dan betekent dit dus niet dat je afspraak niet door zou gaan. Je blijft zelf verantwoordelijk voor het goed noteren in je eigen agenda.
  • Bij een niet nagekomen afspraak of wanneer korter dan 24 uur van tevoren geannuleerd wordt, kunnen wij de kosten in rekening brengen. Wij rekenen hiervoor € 1,- per minuut.
  • Wanneer je een afspraak wilt annuleren, kan dit telefonisch via 0416 375 495 of buiten de praktijkuren per e-mail: info@mondcentrumdrunen.nl
  • Wij behouden ons het recht om patiënten die regelmatig hun afspraken niet nakomen, uit te schrijven.
  • Wij werken graag in een schone mond. Je kunt je tanden ook in de praktijk nog even poetsen, achter de balie.
  • Bij bezoek in de behandelkamer vinden we het fijn als je je mobiele telefoon op stil zet.
  • Agressief gedrag, verbaal of anderszins, wordt niet getolereerd en heeft onmiddellijke uitschrijving tot gevolg.
  • Let zelf op je spullen. Mondcentrum Drunen is niet aansprakelijk voor schade, diefstal of verlies van je eigendommen. Je wordt geadviseerd je eigendommen niet onbeheerd achter te laten.

Gegevens & Privacy

  • Bij onze kennismaking verzamelen wij de noodzakelijke gegevens om je mondconditie in kaart te brengen en je wensen te bespreken. Hiervoor is het nodig om de gezondheidsvragenlijst in te vullen.
    Is er iets gewijzigd aan je medische toestand? Bijvoorbeeld zwangerschap, medicijngebruik, ziektes, infecties, afwijkingen en dergelijke? Meld het dan even.
  • Neem bij ieder bezoek een geldig legitimatiebewijs en zorgpas mee.
    Geef wijzigingen in verzekering, (e-mail)adres of telefoonnummer door aan de baliemedewerker.
  • Wij hebben privacy hoog in het vaandel staan. Wij verwerken medische gegevens van patiënten en vanwege de gevoeligheid van deze gegevens houden wij ons aan een duidelijke privacyregeling en geheimhouding. In onze privacyverklaring kun je lezen welke persoonsgegevens wij verwerken en waarvoor. Tevens staat in de privacyverklaring opgenomen welke rechten je hebt. De volledige privacyverklaring is te vinden op de website:
    https://www.mondcentrumdrunen.nl/privacy/
    Neem contact met ons op wanneer je hierover nog vragen hebt.

Declareren

  • We hebben graag onze focus op tandheelkundige zorg. Daarom hebben we de facturering, net als vele andere praktijken, uitbesteed aan Infomedics. Telefoon: 036 – 20 31 900 of via https://www.infomedics.nl/
  • Ben je niet verzekerd voor tandartskosten, dan kunnen wij vragen om direct af te rekenen.
    Er is een pinautomaat aanwezig. Je krijgt de nota van ons mee.
  • We zijn graag transparant over onze kosten. Vraag het ons wanneer je vooraf prijsinformatie over een behandeling wenst. Via onze software ZorgSom kunnen we eventueel met je mee kijken in jouw verzekering. Wij kunnen altijd een begroting aan je meegeven.

Tevredenheid & klachtenregeling

Wij meten graag de klanttevredenheid om op de hoogte te blijven van je wensen en behoeften. Ook via https://www.zorgkaartnederland.nl/ kun je je ervaring delen of via https://www.mondcentrumdrunen.nl/ervaringen/

Heb je een klacht, maak deze allereerst bespreekbaar. Meer informatie hierover vind je op de website https://www.mondcentrumdrunen.nl/klachtenregeling. Kunnen we er samen niet uitkomen, dan kun je je richten tot de ANT (Associatie Nederlandse Tandartsen) en om bemiddeling vragen.

Back To Top